Hvis du har kjøpt en vare hos oss som det er en feil eller mangel på så tar vi saken videre til leverandøren for å undersøke om dette er en reklamasjonssak. Ta bilde av kvittering og produkt og send det på mail til firmapost@hanksport.no. Alternativt kan du selvfølgelig komme innom butikken.
Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av slitasje eller elding av produktet. I henhold til forbrukerkjøpsloven må reklamasjon skje senest to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
Hvis du har et klesplagg eller et par sko du ønsker å reklamere på er det viktig at disse er vasket/rengjort før innlevering. Hvis ikke risikerer vi å få produktet i retur fra vår leverandør uten at de har behandlet saken.
Våre varemerker er av høy kvalitet og vi er heldigvis lite plaget med reklamasjoner på produktene vi selger. Likevel forekommer det av og til, og vi ber deg om å kontakte oss så fort som mulig hvis du får problemer med et produkt du har handlet hos oss.
Normal behandlingstid på reklamasjoner bruker å være 1-4 uker, avhengig av produsent og hva som er galt med produktet.Vi er også behjelpelig med reparasjon av produkter vi har solgt hvis du har vært uheldig å ha fått en skade på produktet.